Het is belangrijk om iedere drie uur een tussendoortje te eten.

Waarom zijn tussendoortjes belangrijk?

Om je bloedsuikerspiegel regelmatig te houden is het belangrijk iedere drie uur een tussendoortje te eten. Als je lichaam te lang geen voeding krijgt tussen de maaltijden in gaat het vermoeidheidstekenen vertonen. Kies in zo’n geval voor een dieet verantwoord tussendoortje. Hieronder geven we aan welke slanke tussendoortjes je verdeeld over de dag kunt nemen.

Tussendoortje na het ontbijt

Alle fruitsoorten, behalve bananen, kersen, perziken, peren, druiven, pruimen, en maximaal 3 stuks per dag
of 2 tot 3 glazen groene thee met een vers vanillestokje erin, zonodig met zoetstof
of 2 tot 3 glazen bittermeloen thee (Aziatische winkel), zonodig met zoetstof
of geschilde appel met kaneel erop 3 minuten verwarmen in de magnetron
of 1 rijstwafel met suikervrije chocolade-hazelnootpasta van Cereal
of een kop espresso met zoetstof en een halve theelepel kaneel
of 2 dessertlepels suikervrije jam van Cereal
of 2 dessertlepels light pindakaas of hazelnootpasta (reformwinkel)

Tussendoorje na de lunch

Alle fruitsoorten, behalve bananen, kersen, perziken, peren, druiven, pruimen, en maximaal 3 stuks per dag
of een kop heldere (instant) Miso- of Opkikker-bouillonsoep
of een kop espresso –zonodig met zoetstof- en een halve theelepel kaneel
of 2 tot 3 glazen groene thee met een vers vanillestokje erin, zonodig met zoetstof
of maak een papje of beker chocolademelk van Droste cacaopoeder met water of  0%-vet magere melk, zoetstof.
of geschilde appel met veel kaneel erop; verwarm dit 3 minuten in de magnetron
of 2 dessertlepels light pindakaas of hazelnootpasta (reformzaak) zonder ‘brood eronder’
of één of twee hard gekookte eieren, voorzien van mosterd, tomatenketchup of piccalilly
of enkele Ziegler kaaswafels (verkrijgbaar op de kaas-snijafdeling van de supermarkt)
of 50 gram gerookte zalm, garnalen, kipfilet, rosbief, rookvlees etc.
of een glas rode of witte, droge wijn met wat pesto- of knoflook-olijven

Tussendoortje na het Diner

Alle fruitsoorten, behalve bananen, kersen, perziken, peren, druiven, pruimen, en maximaal 3 stuks per dag
of 2 tot 3 glazen groene thee, zonodig met zoetstof
of een kop koffie -mogelijk met zoetstof- en een halve theelepel kaneel of een glas kaneelthee
of een aantal asperges uit pot of blik, omwikkeld met magere vleeswaar + piccalilly of mosterd
of 50 gram gerookte zalm, garnalen, kipfilet, rosbief, rookvlees etc.
of één of twee hard gekookte eieren met mosterd, tomatenketchup of vis-eitjes
of 1 geschilde appel met kaneel erop; verwarm dit 3 minuten in de magnetron
of een dessertschaal aardbeien (eventueel met zoetstof) met zwarte peper erover
of 2 eetlepels suikervrije jam van Cereal in magere witte, naturel 0%-vet yoghurt of -kwark
of enkele komkommerschijfjes dippen in knoflook-, paprika- of eikruidenpoeder
of enkele komkommerschijfjes of artisjokbodems met kappertjes en piccalilly erover
of een hand amandelen, pistache of walnoten of gedroogde tomaten

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
© Copyright 2018 NewNrgy - Succesvol lijnen