Een gezond gewicht door verantwoorde voeding en voldoende beweging

Sporten en een gezond gewicht

Een gezond gewicht behaal je door verantwoorde voeding, sporten en voldoende lichaamsbeweging. Sporten heeft een positieve invloed op de vetverbranding.

Energie verbruik door het lichaam

Het lichaam verbruikt de energie uit onze dagelijkse voeding als volgt; 70% van de energie is nodig om ons te laten leven zonder daarvoor enige inspanning te verrichten. Denk hierbij aan ademen, het hart laten kloppen, hersenen en andere organen laten werken. 15% is voor de spijsvertering en de overige 15% wordt gebruikt voor fysieke inspanningen als: rechtop staan, lopen, spieren bewegen, sporten, etc.

Lichaamsvet door onvoldoende lichaamsbeweging

Bij onvoldoende lichaamsbeweging verbruiken de spieren weinig energie en ontstaat er een energieoverschot. Dit wordt vervolgens omgezet in lichaamsvet. Een energieoverschot (lichaamsvet) kun je verminderen met een aangepast voedingspatroon en voldoende lichaamsbeweging.

Afvallen met sporten

Door regelmatig te sporten krijg je voldoende lichaamsbeweging en zul je gegarandeerd afvallen. Tijdens sporten verbrandt het lichaam vet. Ook neemt de spiermassa en mate van fitheid toe. Om effectief af te vallen is het nodig om sport te combineren met een aangepast voedingspatroon (dieet). Sporten alleen is niet genoeg. Dit komt doordat tijdens het sporten slechts een klein deel van de vetreserves wordt aangesproken. Wanneer je na een intensieve training slecht eet krijg je meer energie binnen dan je hebt verbruikt en kom je aan in gewicht.

Zorg dat sporten leuk is

Met een sport beginnen is makkelijk, maar hoe blijf je het volhouden? Kies een sport die je echt leuk vindt. Is dit bijvoorbeeld een balsport, teamsport, duursport, krachtsport, binnensport of juist buitensport? Je kunt een sport op verschillende manieren beoefenen; zelfstandig, bij een vereniging of in de sportschool. Als je motivatieproblemen hebt, kun je beter in teamverband sporten of groepslessen volgen. Zorg voor uitdaging en stel jezelf een doel. Dit kan bijvoorbeeld zijn: 1 uur spinnen zonder buiten adem te zijn.

Afslankbehandeling voor de actieve sporter

Speciaal voor de actieve sporter hebben we een sportdieet ontwikkeld. Om het afvallen te bevorderen gebruik je naast het sporten ons voedingsadvies en aanvullende voedingssupplementen. Verbeter je figuur, conditie en gezondheid. Dit sportdieet is inclusief afslank documentatie, voedingssupplementen en begeleiding per e-mail of in de afslankkliniek.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »
© Copyright 2018 NewNrgy - Succesvol lijnen